Opdracht
Samen met een dedicated team begon Nanninga zijn opdracht met een grondige analyse van zowel de markt, de concurrentie, de positionering van beide merken en de verschillende proposities. Tegelijkertijd hield hij de interne organisatie tegen het licht. Doel was om Technicum minder een uitzendbureau te laten zijn en meer een ‘trusted advisor’ voor de gehele branche.
Samen met een aantal interne werkgroepen is een ONE page strategic plan tot 2025 ontwikkeld die in mei 2022 met het personeel gedeeld werd. Direct daarna werd een veranderprogramma uitgerold onder de naam ‘Apollo’. Doormiddel van de Scaling-up methode van Verse Harnisch werkten verschillende projectgroepen sindsdien in een kwartaalcycli richting een duidelijke stip op de horizon. Tijdens organisatiebrede kwartaalbijeenkomsten is gewerkt aan de onderlinge verbinding en organisatiestructuur om gezamenlijk de geplande doelen te bereiken.
Dat resulteerde uiteindelijk in drie duidelijke nieuwe proposities:
- ‘Vinden’ door online recruitment en talent hacking;
- ‘Contracteren’ door middel van detacheren en zzp-dienstverlening;
- ‘Opleiden & ontwikkelen’ door middel van Technicum ONE.